Pàgines

dilluns, 20 de novembre del 2017

Impactem

La nostra existència fa un impacte sobre la terra, i deixa'm dir-t'ho que no és petit i no és bó. Però les persones que hi són conscients d'això fan accions per prevenir les causes que pot generar això. Encara que el nostre esforç encara no es prou gran, cada dia va creixent i a continuació t'explicaré unes cuantes de les coses que fem. 

1. Jo a casa meva reciclo i podria dir que el residu majoritari és el plàstic. Cada dia tirem un munt de plàstic: els envasos, els taps, les bosses... També hi ha molts residus orgànics i els que menys acumulem són vidre i paper o cartró, així ens estalviem uns quants arbres.

2. Al principi jo creia que els taps es recollien perquè pesaven mès que l'ampolla i ocupaven poc espai però quan ho he consultat m'he asabentat de que el motiu és que el tipús de plàstic del qual es fan els taps no es produeix a Europa i es compra a l'estranger una mica car.

3. Alguna vegada heu pensat quan tarden en degradar-se els residus que generem? El que menys tarda es un diari o unes fulles, 6 setmanes, i el que més? Una ampolla de plàstic tarda uns 450 anys en descomponer-se però això no es el límit, una ampolla de vidre tarda... com tarda un munt no sabem exacte però molts més centenars o milers d'anys que una ampolla de plàstic.

4. Perquè tu el meu estimat lector et facis una idea del procès del reciclatge te'l explicaré amb un exemple. He triat la bossa de patates, desprès de consumir el contingut la tirem al envàs lleuger. D'allí va a la planta de triatge: envasos lleugers, desprès  a la planta de reciclatge d'alumini i al final es transforma en alumini.

5. Sí la conec. Ens transmet que hem de reciclar i reutilitzar més que sino dins d'un temps estarem envoltats de brossa.

6. Em sembla molt important cumplir-ho ja que així ajudarem a ECOVIDRIO i ECOEMBES. S'hauria de posar un avis en els contenidors que ho adverteixi ja que no tothom ho sap.

7. Aquesta iniciativa ja la coneixia abans. Em sembla un gran progrés en el mòn científic però per aplicar-la seria una mica difícil.

8. Jo he triat a l'hora del pati reciclar el envàs del coaolat ja que abans no ho feia. Una petita acció pero gran intenció.

També m'agradaria de dir que he reflexionat sobre que els deures mai s'han de deixar per últim dia ja que per qualsevol circunstancia no els pots portar al terme, com per exemple aquest blog.

2 comentaris:

  1. Hola Myroslav! Et felicito per fer la feina però com ja hem parlat a classe cal donar-li format d'article reflexiu. Espero llegir la segona versió durant el procés de correcció.

    ResponElimina
  2. Acabo de tornar-lo a llegir i m'agrada que et dirigeixis al lector i també les petites aportacions que fas. No obstant, no relaciones la informació que has recollit amb altres matèries o experiències i aquest fet farà que la teva escriptura sigui de qualitat. T'animo a fer-ho en altres entrades! (7)

    ResponElimina